8 Temmuz 2007 Pazar

tehlike yaklaşıyor!

Doğa dengesini yitiriyor. İnsanlık tek oyuncu ve başrolde, en iyi kötü oyuncu. Vicdanlar rahatsız.. Sistemin bencilleştirdiği ve sorumsuzlaştırdığı bireyler olarak, vicdanımız rahat etmediği için tedbirler alacağız. Kendim gibi kişilere belki fazla yüklendim belki de. Çünkü asıl vicdanı rahatsız olması gereken büyük şirketler. Gerçi bu nedenle sosyal sorumluluk kampanyaları yürütüyorlar ama…. Koca bir ama. Her neyse ona başka bir gün değinmeyi planlıyorum. Düşünüyorum ben neler yapabilirim? Deodorant kullanmam, duşta fazla kalmam, diş fırçalarken suyu kapatırım, düşük voltajlı ampulü olan apliği açıyorum, hatta dün gece korkmama rağmen yatarken tüm ışıkları kapattım. Kullanmadığım cihazların fişini prizden çekiyorum. Ama daha başka neler yapabileceğimi bilmiyorum. Her adım bir fırtınadır düşüncesi ile basit tedbirler konusunda öneri ve bilgi bekliyorum.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

selam,
öncelikle blogun hayırlı olsun cnm arkadaşım..tehlike gerçekteç çok yakınımızda ve ben de aynen senin düşüncelerine katılıyorum.Düşünüyorum ki neden hala bilincine varamadık hem bireysel hem de toplumsal olarak bu geleceğimizi tehdit eden problemin..Bazen bende unutuyorum aslında ama alışkanlıklardan biliyorsun kolay kolay ayrılamıyor insan..bizler gerçekten suçluyuz ama bizden önceki nesil de annelerimiz-babalarımız da en az bizim kadar suçlu,bizi bu konuda yönlendirmedikleri için..bazen düşünüyorum da çocuklarımıza nsl bir dünya bırakacağım,açıkçası cocuğumun susuz-kurak bir dünyada yaşamasına gönlüm hiç mi hiç razı değil.o yüzden çocuk meselesini bir kez daha düşünüyorum :)
evet aslında senin doğayı koruma adına yaptığın fedakarlıklar güzel ama bence yetersiz,geç kaldık biraz..Kurumlar,devletler artık çok ivedi davranmalı ve bu duruma bir DUR demeliler ama tabiki biz de bireyler olarak katkıda bulunmaya devam etmeliyiz..umarım iyi bir gelecek bırakırız geride kalanlara.....
mine