3 Temmuz 2007 Salı

yaş oldu 30

Candan Erçetin'in şarkısı geliyor aklıma;"... daha güçlü, daha sakin; daha yalnız daha yorgun; daha mutlu daha suskun; daha olgun daha kırgın.." 13 gündür 30 yaşımdayım. Sanki eşik atladım. Resmen büyüdüm. Dinginim.. Kabarsa da tüm iç denizlerim, karışsa da düşünceler dinginim.. Bu yüzden çok sevdim seni 30 yaşım..
Tedbirli olmak gerek artık genç değilim çocuk da olsa yüreğim. Az yemeli, spor yapmalı, krem kullanmalı, erken yatmalı..Sanki hep üzüldüm sanırdım, hayat mı bu derdim. Bana kendimi verdin 30 yaşım.
Hayat çok şey öğretecek bana. Eeee öğrendikçe paylaşacağım ben de..

6 yorum:

meric dedi ki...

arkadaşım benim,
senden tam 6 gün önce 30 ile tanıştım, gel gör ki ben de değişiklikler 17 haziran tarihi itibariyle başlamadı kendimi 2007 yılına girdiğim anda büyümüş hissettim evet dedim yolun yarısı var derler ya o kayışa doğru sürüklendiğimi hissettim. Önce korktum, insanların benden beklentileri değişti. Önce cocuk deyip gülüp geçerlerdi ardından genç işte ne olacak deyip gülümserlerdi ama bu sene kimse benim yaptığım bazı anlamsızlıklara gülümsemiyor. Ayrıca kaldı ki hata yapma insidansım düştü. Kendi kendime vermediğim hakkı kim bana verebilir ki. Olgunlaşıyor insan 30 olunca.
Zaten arkadaşım kelimenin telafuzuna bakınca da abideki ağırlığı anlarsın. Yirmi ne kibardır ama otuzzzz öyle mi. Sana ağzı doldurarak söylenilen otuzlu yaşlarında güzellikler ve az hata dolu ayrıntılar dilerim.
öpt

ütopya dedi ki...

30 yaş kadını başkadır

Son zamanlarda biz otuzunu aşmış kadınları çok sinirlendiren hatta bazen kıskançlık krizleri geçirten bir grup insan var. Bunlar kim mi? Bilmeyecek ne var dostlar, tabii ki çıtırlar... Bu çıtır kız grubunda bazıları var ki hakikaten insanın nefesini kesecek kadar güzel. Azizim yediklerinden midir, içtiklerinden midir, yeni jenerasyon bizden daha mı iyi beslendi nedir, maşallah sülün gibiler. Boylar çoğunda 1.70 cm'nin üzerinde. Bacak deseniz bak bak bitmiyor. Hal böyle olunca da zaten nesli tükenmiş, kelaynak kuşu gibi olmuş erkeklere iyice ulaşamaz olduk. Yani haksız bir rekabet söz konusu. Hani genç tenisçi kondisyonu sayesinde, yaşlı tenisçi taktiğiyle kazanır hesabı, tek rekabet edebileceğimiz konu tecrübelerimiz, olgunluğumuz herhalde. Gerçi erkeklerin pek iyiliğe, tecrübeye aldırdığı yok ya neyse.

KADIN DA ŞARAP GİBİ
Ben böyle pesimist pesimist "Ah çıtırlar, vah çıtırlar" derken beni mest eden bir yazı okudum. Benim gibi bütün 30 yaş üstü kadınlarını mest eder, belki erkekler de şöyle bir göz atarsa bizimle tekrar ilgilenirler diye bu yazıyı sizinle paylaşmak istedim. Andy Rooney demiş ki; "Yaşım ilerledikçe en çok otuz yaşını aşmış bayanlara değer vermeye başladım." İşte bunun sebeplerinden bazıları:

* Otuz yaşını aşmış bir kadın, sizi gecenin bir yarısı uyandırıp, "Ne düşünüyorsun?" diye sormaz.

* Otuz yaşını aşmış bir kadın TV'deki maçı seyretmek istemiyorsa söylene söylene yanınızda oturmaz. Yapmak istediği enteresan bir şeyi yapar.

* Otuz yaşını aşmış bir kadın, kendini yeterince iyi tanır ve kendinden emindir. Ne olduğunu, kim olduğunu, ne istediğini, kimden istediğini iyi bilir. Otuz yaşını aşmış çok az kadın onun hakkında ya da yaptıkları hakkında ne düşündüğünüzü önemser.

* Otuz yaş üstü kadın, çoğunlukla, büyük aşklara, ömür boyu sürecek bağlılıklara doymuştur. Hayatında en son ihtiyacı olan şey, mızmız, devamlı söylenen, ne yapacağına karışan, yapışkan bir aşktır.

* Otuzunu aşmış bir kadın, övgüler yağdırmakta çok bonkördür; çoğu hak edilmemiş bile olsa. Çünkü takdir edilmenin ne olduğunu iyi bilir.

* Otuzunu aşmış bir kadın, sizi bayan arkadaşlarıyla tanıştıracak kadar kendine güvenir.

* Kadınlar yaşı ilerledikçe medyumlaşır. Ona günah çıkartmanıza hiç gerek yoktur. Onlar her bir haltınızı bilirler.

* Otuz yaş üstü kadınlar açıksözlü, doğrucu ve dürüsttür. Ne kadar gerizekalı olduğunuzu bir çırpıda açık açık yüzünüze söyleyiverirler. Eğer bir gerizekalı gibi davrandıysanız onun için ne anlam taşıdığınızı merak etmenize gerek yoktur. İşte böyle dostlar. Ben bir sürü tabiri caizse züğürt tesellisini arka arkaya sıraladım. Ne edelim yapacak başka bir şey yok. Çünkü gece hayatı, çıtırdan geçilmiyor. Eh tek teselli kardeşim onlar taş gibi, bizde de yılların tecrübesi, olgunluğu var. Onların yaptıkları şımarıklıkları, çocuklukları yapmıyoruz. Erkeğimizle sohbet ediyoruz, destek oluyoruz. Hey çıtırlar biraz ortalığı boşaltınız. Tatile falan çıksanız diyorum. Ne dersiniz? Biraz ablalarınıza da sıra vermek gerekmiyor mu?

(Ayşe Brav)


çok beğendiğim bu yazıyı payşalmka istedim seninle...
hani yazının başlığında diyor ya,,30 yaş kadını başkadır diye sen zaten bambaşkasın Deryacım... (:

celal enmutlu dedi ki...

aynalar yalan soylemez, sen bakınca aynaya karşında 30 yaş belirtisi görüyormusun. ben sana bakınca her zaman küçük bir çocuğun kalbini ve kendine en iyi şekilde bakan bir bedeni görüyorum.

sen hep böyleydin ve böyle kal,

sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

şuan sanırım 34 yaşındasınız.yahu delirmeyin yapmayın etmeyin.30 Yaş ne demek daha gençliğin baharındasın? nebahat çehreye bir bak.artık 70 yaşında insanlar 35 yaşındakiler gibi.göründüğün yaşta olduğun doğru.aynadaki kadın sana 27 yaşındasın dedi ve sen de ize 27 yaşındayım dedin.30 yaşında değilsin artık bak.Hem bu tarih gerçek değil ki? hicri takvim miladi takvim uzay yılı.Belkide şuan 18 yaşındasın? bir yılın 365 gün 6 saat olduğu kabul edilmiş ya değilse? sadece kabul edilmiş.Başka takvimlere göre 80 yaşında da olabilirsin 25'te.Hissettiğin yaş 15 se bile 15 yaşındasındır.Böyle olmasa bile 30 yaş nedir yahu?daha 50-60 sene yaşayacaksın hem de gepegenç.Artık devir değişti.30 yaş 22 yaşa eşdeğer ((: Biraz bakımla 19 yaşında bile görünürsün.Bunu seni avutmak için yazmadım.Gerçek böyle.Olay tamamiyle psikolojik.45-50 Yaşında dahi çocuğun olabilir ama bence yapma.Nedeni de çocukla uğraşıp kendini yorma hayatını yaşa (= çevrende gördüğün 35 yaşında dediğin insanlar 51 yaşında çıkıyo yapma ya.Daha çook gençsin seeen ((: ve öyle kalacaksın.Dediğim gibi herşey beyinde biter,beyninde 24 yaşındaysan bedenen de öyledir.Kal salıcakla bida üzüldüğünü görürsem fena yaparım ((= Seni çok seviyoruzzzz !!

Hektor dedi ki...

Hem çok geç kalmış bir yorum hem de değil. Geç kalmış olmam, 'putuheba' ile yeni tanışmış olmamdan kaynaklanıyor. Yaşam devam ettiğine ve kutlanacak daha çok doğum günü olduğuna göre de geç kalmamış olduğumu anlıyorum.
Her yeni yaş altın bir akçedir doğum gününde kazanılan. Yeni yaşını al ve cebine koy, iyi harca gelecek yıla kadar, eğer yaşamak istiyorsan yeni yaşını. Tıpkı -yorum tarihi itibariyle- dört yıl önce ve daha önceleri de yaptığın gibi. Bundan sonra da aynı dileklerle şimdiden gelecek yaşını kutlarım. Her aldığın altını iyi harca.

derya dedi ki...

Hektor nasıl kayıtsız kalmışım iyi dileklerine anlayamadım. çok teşekkür ederim.