17 Temmuz 2007 Salı

Antalya Markası(!)

Son yıllarda çok konuşuldu marka olarak Antalya.. Hiç bir zaman Antalya'nın bir marka olduğunu düşünmedim. Bu konu ilk gündeme geldiğinde de düşüncemi dile getiremedim çömez bi iletişimciydim ve de patronum vardı yanımda, bu nedenle çekindim..Ben bu şehrin sokaklarında güvenle dolaşamıyor, geceleri güvenle uyuyamıyorum. Güven olmadan marka olunamaz ki..Turistler tercih ediyor, çok rağbet var. Ancak ziyaretçi profili pek de iç açıcı değil..Antalya için daha fazla ödemeye razı oluyorsa turist, işte o zaman markadır Antalya..Elbette marka olmayı hakediyor. Ancak yoğun ve ciddi bir pazarlama iletişimi süreci geçirmesi gerekli..Bu süreçlerden sonra algı yönetimi tamamlandıktan ve uygun stratejiler sonrası marka olabilir, şu an Antalya bir marka değil. Ya da şöyle diyebilirim eğer Antalya bir marka ise niye biz bu ayrıcalığı yaşayamıyoruz..? Güzel, samimi bir şehir, insana keyif de veriyor. Ama rakipleri arasında sıyrılmalı, daha iyi konumlandırılmalı..Turizm sezonu yol yapımı çalışmalarından illallah dedirttirilmemeli mesela...Bol şans Antalya..Hani tek bir kelime ile tanımlayamıyorum seni, İzmir olsa edalı şehir, İstanbul olsa otantik..Peki Antalya??.......yine de haksızlık edemem severek yaşadığım şehre, keyifli şehir olarak tanımlamak gönlümden geçiyor. Yolun açık olsun Antalya...

Hiç yorum yok: