28 Ocak 2008 Pazartesi

pepsi max'in hedef kitlesi

reklam kuşağında ansızın beliren ve ekranı kaplayan kocaman iç karartıcı bir ambalaj tasarımı ile pepsi max'i görünce, ağzımdan kendiliğince "bunu kim içer ya, sanki içinde zift var gibi" sözcükleri döküldü. açıkçası pepsi max'in tasarımı direkt bana araç yağlarının ambalajlarını hatırlattı. bilinçli tepkim bu oldu. ancak bilinçaltımın tepkisi daha farklıydı..rüyamda ekranda lacivert ve mor renkleri ile beliren pepsi max ambalajını görünce "olay budur, gözüm gönlüm açıldı" yorumunu yaptım. olayı kendimce çözüverdim :)
işe gelince, rüyamın üzerinde düşünmeye başladım ve bir ön araştırma yaptım. zaten pepsi max'in hedef kitlesi ben değilmişim. kısaca erkeklere hitap eden bir ürünmüş kendisi. gerçi aysun kayacı'nın oynadığı reklamı hatırlasaydım bunu hemen anlardım. ama izlediğim spotun aynı ürüne ait olduğunu anımsayamadım. elbette kafama takıldı acaba erkekler bu ürünü ambalajından dolayı tercih ediyor mu? onlardaki çağrışımlar nasıl acaba? ama mutlaka bunun araştırmasını üretici firma yaptırmıştır.
gelelim "max" vurgusuna. light ya da diet terimlerinin yerine daha olumlu bir açılım olarak "max" tanımlaması seçilmiş. yerinde bir düşünce kanımca çünkü erkekler, light ve diet ürünleri tüketmede imajlarını zedeleyecekleri kaygısı taşıyor olabilirler. fakat maximum'un kısaltması olan "max" ürünün iddiası olan şekersiz nitelendirilmesinin aksine bana daha da çok şekerli bir tad algısı uyandırdı.
tabi şu da var ben bir bayan olarak yazdım. ürün, ambalaj erkek zihnine hitap ediyor. acaba gerçekten hitap ediyor mu işte ben bunu merak ettim.
*ambalajın tek aşına olan görüntüsünü bulamadım :( fotoğrafını çekip ekleyeceğim.

1 yorum:

Omega Cruel dedi ki...

Bi erkek gozuyle yorum yapmam gerekirse, pepsi max in kendisiyle degil reklaminda oynayan oyuncuyla daha cok ilgileniyorum. hali hazirda cola cinsi icecekleri icmeme ragmen; tercigin birak max i pepsi bile olmazdi.